POS Marketing

pos-marketing-materiale

Salgsfremstød med POS markedsføring

POS markedsføring omfatter salgsfremmende foranstaltninger, som udføres direkte på salgsstedet, hvor kunden kommer i kontakt med varerne og træffer en købsbeslutning. Da de fleste købsbeslutninger træffes på salgsstedet, er POS markedsføring meget vigtigt inden for salgsfremme.

Et typisk og udbredt eksempel på POS markedsføring er afspilning af reklame- eller produktvideoer. Hertil placeres skærme i umiddelbar nærhed af produktet og der afspilles salgsfremmende videofilm, hvor kunden oplyses om funktioner, fordele og anvendelseseksempler.

Andre vigtige reklamemedier er plakater, displays, fritstående displays eller loftsophæng, som visuelt skal henlede opmærksomheden på produktets tilstedeværelse og fordele. Desuden er indretningen af hele salgslokalet også en væsentlig faktor, som har indflydelse på vellykket POS markedsføring. Ud over det visuelle design er eksempelvis prismærkning, vejvisning og sekundære placeringer vigtige. Sidstenævnte kan også føre til mere spontane køb af visse produkter (f.eks. "me-too" produkter).

Se vores udvalg

Dine muligheder ved Point of Sale

Præsentationen af produkter ved købsstedet (Point of Purchase) spiller en afgørende rolle for kunderne i deres købsbeslutning. Det er her, kunden træffer en beslutning om at købe eller ej. Og selvfølgelig spiller produktpræsentationen en afgørende rolle for denne beslutning.

Uanset om køberen ønsker det eller ej, træffes beslutningen om at købe et produkt normalt ikke rationelt. I stedet bestemmes den af forskellige beslutningsvariabler og er for det meste drevet af følelser.

Her kommer de forskellige POS materialer i spil. Deres opgave er at præsentere artiklen på en tiltalende og effektiv måde.
 

Væk målrettet dine kunders interesse

POS displays har en indirekte effekt på dit salg - sådan gør du!

Produktet befinder sig i midten af mange andre produkter ved Point of Sale. Den første opgave i produktpræsentationen er at få produktet til at skille sig ud fra mængden. Derefter skal produktet fange kundens opmærksomhed. Afhængigt af markedsføringsstrategien skal produktpræsentationen appellere til en bestemt kundegruppe, f.eks. mødre vedrørende salg af babygrød eller til masserne.
 
Til sidst skal produktet optimalt vist skabe et ønske om produktet hos kunden. Dette garanterer, at kunden vil gribe ud efter produktet og et køb er garanteret.
 

Salgsfremmende marketingsmateriale

Ideelt set bør der være et samspil mellem produkt, produktemballage og produktpræsentation. Præsentationsmediet skal så godt som muligt, afspejle produktets samt emballagens design og egenskaber.

Her er det vigtigt, at produktet hele tiden er i forgrunden og at displayet, hylden eller hvor produktet er placeret, har et diskret udseende. Derfor arbejder vi meget med transparent eller diskret materiale i produktionen.

Dermed er der kun fokus på produktet.

Vores sortiment byder på passende løsninger til de forskellige produkter og forskellige placeringsmuligheder.
 

POS - Salgslokalet

Indretningen af salgslokalet handler om en unik præsentation. Du har stor frihed til at bestemme, hvilken retning designet skal gå i. Her kan du se mange muligheder for at løfte din produktpræsentation til et højere niveau.

POS - Hyldesystemet

Mens der normalt er meget plads, når varer udstilles på salgsgulvet og pladsen skal udnyttes attraktivt, handler hyldeplacering mere om at skille sig ud fra mængden. Artiklerne i vores sortiment kan dog også klare denne udfordring.

Individuelle POS løsninger fra producenten

Som producent af salgsmaterialer kan vi tilpasse næsten alle produkter eller producere POS displays efter dine ønsker. Med mere end 30 års erfaring og 26 internationale lokationer, er vi din pålidelige partner til Point of Sale.

Lad dig inspirere af vores sortiment i vores webshop!
luk menu
Gå til top